Wauw - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anne Lanting - WaarBenJij.nu Wauw - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anne Lanting - WaarBenJij.nu

Wauw

Door: Paul van Loon

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Juli 2014 | Zambia, Livingstone

Een update vanaf mn chillplekkie voor de komende 6 weken. En wauw. Wauw wauw wauw. Such a lovely country. De mensen zijn zooooo lief, zo beleefd! Iedereen zegt 'hai, how are you?', al heeft dat waarschijnlijk niets met beleefdheid te maken en is het puur uit nieuwsgierigheid naar de "mzungu", de witte mens. Sowieso dat jullie witte lezers het woord "mzungu" niet kunnen uitspreken trouwens. Het is dat ik het elke dag zo'n 10000x hoor, als het niet vaker is, maar woorden lezen hier is zo goed als onmogelijk. Er is ook veel in het Engels hoor, dus chill, en het is mega safe hier.
Oke vanaf het begin. Leaving. Wheeeeh :( Haha nee het was niet zo erg. Ik had er vooral heeeeel veel zin in! Eerste vliegtuig was echt een grap. Van Düsseldorf naar Amsterdam, 30 minuten, mega klein. Maar de tweede, van Amsterdam naar Nairobi was een huge one met leuke films en lekker eten. In Nairobi aangekomen een en al ellende met mn baggage. Ik moest mn tas daar opnieuw inchecken en daarvoor moest ik echt 10 km lopen maar t is me gelukt. Na lang zoeken Eva gevonden op het vliegveld daar. We kenden elkaar niet maar wisten van elkaar dat we op dezelfde tijd in Nairobi zouden zijn. Gelukkig had ik haar want we moesten daar dik 6 uur wachten.. Maar toennnnnn --> ZAMBIAAAAA
Wauw. Echt zó warm onthaald door Rebecca, de owner van dit guesthouse (Sunbird). Maar ik was echt kapot moe van het vliegen enzo.
Dag 1. Oriëntatie. Even de buurt verkend en ons project bekeken. We stapten de auto uit bij ons schooltje en we werden helemaal geknuffeld enzo! Whaaaaaah lief. Maar toen vooral zin in dag 2.
Dag 2. Naar school. Wat een happening. T was eerst eigenlijk helemaal niet leuk want mijn teacher was echt saai en liet me niks doen terwijl Eva helemaal warm onthaald werd en van alles van dr teacher mocht doen. Dus even balen. Maar toen we klaar waren werden we meegesleept door een paar meiden en hebben we echt 2 uur achter elkaar allemaal spelletjes gedaan, gezongen en gedanst. Lovely. We kapot vermoeiend trouwens.
Dag 3 was vandaag en super leuk. Samen met Eef voor haar klas (5th grade) de hele ochtend les gegeven en 's middags weer spelletjes en dansen en zingen. Hebben ze de macarena geleerd! En zij moeten ons maar ns leren hoe ze zo ongelofelijk goed met hun heupen/billen kunnen shaken op 4 jarige leeftijd.
Heb nu alweer zin in morgen!
Van het weekend waarschijnlijk een 3daagse safari in Botswana!
Ja wauw. Lieeefs

• 02 Juli 2014 - 17:06

Sils:

Wow an, zo cool!! Echt trots op je!!! Heeeel veel plezier en GENIET lekkere Mzungu van me!

• 02 Juli 2014 - 17:32

Mieke:

Hé Anne,
    Nou jij zit daar goed, zo te lezen. Leuk hoor allemaal. En dan naar Botswana. Ik ben jaloers. Heel veel plezier nog en hoop snel weer wat te lezen.
    Mieke

• 02 Juli 2014 - 18:06

Tante:

Oh Annie wat geweldig voor je klinkt allemaal super. Echt anders! Een ervaring en beleving op zich. Hoop snel meer te lezen van je. Dag liefje xxx

• 02 Juli 2014 - 23:17

Mama:

Hey schat, wat super leuk om je reisverslag te lezen!
    En die foto op FB, geweldig om jou zo tussen die kindjes te zien.
    Wordt een onvergetelijke tijd, dus geniet volop!
    Veel plezier met the big five straks!
    Kus van ons. Xxxx

• 04 Juli 2014 - 21:56

Madelon:

Hey Anne,

Wat een leuk verslag! En ook wel een beetje herkenbaar!
    Wat gaaf dat je naar Botswana gaat. Ga je naar de Okevangodelta?
    Of naar de zoutmeren?
    Geniet ervan!

groetjes uit Maarssen van ons allen

• 06 Juli 2014 - 15:57

Anneke:

Hoi Anne, wat leuk om je eerste verslag te lezen. Fijn dat je het zo leuk hebt, een hele belevenis. Een safari is ook echt geweldig. Geniet ervan liefs vanuit Italië RARW

• 06 Juli 2014 - 15:57

Anneke: